Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Subaru IMPREZA sedan (GD) 2.0 i R AWD (GD9) (2005.09-2007.03) 160km » 75E2051-JPN jpn
wybrany samochód: 
Subaru Impreza Sedan (gd) 2.0 I R Awd (gd9) (2005.09-2007.03) 160km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

czujnik abs toyota 75E2051-JPN JPN

75E2051-JPN czujnik abs toyota JPN
63.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:4 szt.

    Ocena:
numer części:

75E2051-JPN

producent:

JPN

TOWAR BEZ ZWROTU ! AVENSIS 1.6I 16V, 1.8I 16V, 2.0TD 1997.10-->/PRAWY PRZÓD/
TOWAR BEZ ZWROTU ! AVENSIS 1.6I 16V, 1.8I 16V, 2.0TD 1997.10-->/PRAWY PRZÓD/

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie czujnik abs toyota 75E2051-JPN JPN

numery OEM:
TOYOTA      89542 05030
TOYOTA      89542 05040
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie czujnik abs toyota 75E2051-JPN JPN w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.