Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Volkswagen GOLF II (19E, 1G1) 1.8 Syncro (1986.02-1991.07) 90km » RW032 kamoka
wybrany samochód: 
Volkswagen Golf Ii (19e, 1g1) 1.8 Syncro (1986.02-1991.07) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA RW032 KAMOKA

RW032 Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA KAMOKA
kamoka RW032
Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA RW032
RW032
243.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:4 szt.

    Ocena:
numer części:

RW032

dostawca:

KAMOKA

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]180,00
Szerokość [mm]35,00
Ilość żeber6
Drganiaz tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN5901779869438
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA RW032 KAMOKA

numery OEM:
OPEL      55351711
OPEL      56 14 437
OPEL      5614415
OPEL      5614437
OPEL      6 14 411
OPEL      6 14 444
OPEL      614411
OPEL      614444
OPEL      90264096
OPEL      90528648
OPEL      91 28 177
OPEL      9128177
SAAB      55 351 711
SAAB      55351711
SAAB      9544461
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA RW032 KAMOKA w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.