Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » RW049 kamoka

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO HONDA CIVIC 05-12, FR-V RW049 KAMOKA

RW049 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO HONDA CIVIC 05-12, FR-V KAMOKA
kamoka RW049
KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO HONDA CIVIC 05-12, FR-V RW049
RW049
101.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:3 szt. wysyłka Wtorek
:3 szt. wysyłka Środa

    Ocena:
numer części:

RW049

dostawca:

KAMOKA

Szerokość [mm] 62
Średnica zewnętrzna [mm] 157

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO HONDA CIVIC 05-12, FR-V RW049 KAMOKA

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO HONDA CIVIC 05-12, FR-V RW049 ma zastosowanie do modeli samochodów

HONDA

CIVIC VI Aerodeck, S2000, HR-V, LOGO, ACCORD VI Hatchback, INSIGHT, CIVIC VII Hatchback

Numery OE KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO HONDA CIVIC 05-12, FR-V RW049 producenta KAMOKA

HONDA

13810RNAA01, 13810RNAA02

numery OEM:
HONDA      13810-RNA-A01
HONDA      13810-RNA-A02
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO HONDA CIVIC 05-12, FR-V RW049 KAMOKA w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.