Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Opel CALIBRA A (C89) 2.0 i 16V 4x4 (M07) (1994.02-1997.07) 136km » 1702120 kraft automotive
wybrany samochód: 
Opel Calibra A (c89) 2.0 I 16v 4x4 (m07) (1994.02-1997.07) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 1702120 KRAFT AUTOMOTIVE

17.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa: >10 szt.

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

1702120

Status produktu: Normalny
Numer seryjnyK1702120
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
nr EAN5901159215220
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1702120 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
MAZDA      LF05-14-302A
MAZDA      LF10-14-302
MAZDA      LF10-14-302A
MAZDA      LF10-14302 9B
MAZDA      LF10-143029A
MAZDA      LFY1-14302

Zastosowanie Filtr oleju 1702120 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1702120 KRAFT AUTOMOTIVE:

Paweł, Kazanów
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
andrzej, Warszawa
2023-05-08
 5/5
Oky
Tetiana, Wrocław
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marek, Łódź
2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.