Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Mercedes-benz SPRINTER 5-t Platforma / podwozie (B907) 514 CDI (907.153, 907.155, 907.253, 907.255) (2018.02-???) 143km » 4315530 kraft automotive
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 5-t Platforma / Podwozie (b907) 514 Cdi (907.153, 907.155, 907.253, 907.255) (2018.02-???) 143km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4315530 KRAFT AUTOMOTIVE

4315530 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego KRAFT AUTOMOTIVE
23.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:8 szt.
Wtorek:2 szt.

    Ocena:
numer części:

4315530

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Rozmiar gwintu 2M14x1.5
Numer seryjny4315530
nr EAN5901159096393
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4315530 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
CITROËN      3817.41
CITROËN      381730
CITROËN      9458084180
CITROËN      9471000565
CITROËN      9471007465
PEUGEOT      3717.41
PEUGEOT      3817.14
PEUGEOT      3817.30
PEUGEOT      3817.41
PEUGEOT      9471007465

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4315530 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.