Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Fiat RITMO (138_) 1.3 (1981.01-1982.09) 75km » 9045021 kraft automotive
wybrany samochód: 
Fiat Ritmo (138_) 1.3 (1981.01-1982.09) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa 9045021 KRAFT AUTOMOTIVE

63.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:1 szt.

    Ocena:
numer części:

9045021

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Status produktu: Normalny
Numer seryjnyK9045021
nr EAN5901159112178
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 9045021 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
RENAULT      7700863021
RENAULT      7701041608
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 9045021 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.