Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Renault CLIO III Grandtour (KR0/1_) 1.5 dCi (KR0G) (2007.11-2012.12) 68km » 3272 lpr
wybrany samochód: 
Renault Clio Iii Grandtour (kr0/1_) 1.5 Dci (kr0g) (2007.11-2012.12) 68km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3272 LPR

3272 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
289.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:7 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 7 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

3272, M30259

numer części:

3272

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
otwór Ø [mm]24
MateriałAluminium
Wymiar gwintu12
System hamulcowyVALEO
Wymiar gwintu13
nr EAN8032928164054
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3272 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: MERCEDES CLK (A209), CLK (C209), M (W163), FIAT IDEA, PUNTO, STILO, LANCIA MUSA 1.4-3.0D 12.99-
numery OEM:
FIAT      46822932
FIAT      46823418
FIAT      55181216
FIAT      55183501
FIAT      71721396
FIAT      71748168
FIAT      71748227
FIAT      71780973

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3272 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.