Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën XM Break (Y3) 2.0 (1989.05-1994.06) 128km » DS16182 lpr
wybrany samochód: 
Citroën Xm Break (y3) 2.0 (1989.05-1994.06) 128km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS16182 LPR

DS16182 Wał napędowy LPR
319.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:1 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

DS16182

numer części:

DS16182

dostawca:

LPR

Status produktu: Normalny
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.22
Średnica zewnętrzna 1 [mm]86,5
Ilość zębów, pierścień ABS48
Wymiar gwintu20x1,5
Średnica zewnętrzna 2 [mm]72
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
Długość [mm]815
nr EAN8032928045902
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS16182 LPR

numery OEM:
PEUGEOT      32737Q
PEUGEOT      32737R
zamienniki:

Zastosowanie Wał napędowy DS16182 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.