Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volkswagen GOLF III Cabriolet (1E7) 1.6 (1994.10-1998.02) 101km » DS51066 lpr
wybrany samochód: 
Volkswagen Golf Iii Cabriolet (1e7) 1.6 (1994.10-1998.02) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS51066 LPR

DS51066 Wał napędowy LPR
245.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:8 szt. wysyłka Środa
:8 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 8 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS51066

numer części:

DS51066

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintu20x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Długość [mm]822
Średnica zewnętrzna 2 [mm]94
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła30
Średnica zewnętrzna 1 [mm]81
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału33
nr EAN8032928071932
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS51066 LPR

numery OEM:
VOLKSWAGEN      1J0407272AP
VOLKSWAGEN      1J0407272BL
VOLKSWAGEN      1J0407272DA
VOLKSWAGEN      1J0407272F

Zastosowanie Wał napędowy DS51066 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.