Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi COUPE B3 (89, 8B3) 2.3 quattro (1988.11-1992.12) 136km » 069422761010 magneti marelli
wybrany samochód: 
Audi Coupe B3 (89, 8b3) 2.3 Quattro (1988.11-1992.12) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 069422761010 MAGNETI MARELLI

069422761010 Wentylator, chłodzenie silnika MAGNETI MARELLI
452.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:4 szt.
:2 szt. wysyłka Poniedziałek
:2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 4 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

MTC761AX

numer części:

069422761010

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]382
nr EAN8001063734392
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 069422761010 MAGNETI MARELLI

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: VOLVO V70 III, XC60 I, FORD GALAXY II, KUGA I, MONDEO IV, S-MAX 1.8D-2.5 05.06-02.17
numery OEM:
FORD      1377555
FORD      1380882
FORD      1386832
FORD      1426658
FORD      1451234
FORD      1488905
FORD      1565833
FORD      1671530
FORD      1675176
FORD      1715392
FORD      1768199
FORD      6G918C607GB
FORD      6G918C607GC
FORD      6G918C607GD
FORD      6G918C607GE
FORD      6G918C607GF
FORD      6G918C607GG
FORD      6G918C607GH
FORD      6G918C607GJ
FORD      6G918C607GK
FORD      6G918C607GL
FORD      PM6G918C607GJ
VOLVO      30672559
VOLVO      30723010
VOLVO      30792794
VOLVO      31200265
VOLVO      31274210
VOLVO      31293574
VOLVO      31293778
VOLVO      31305136
VOLVO      31368427
VOLVO      31368867
VOLVO      31686806
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 069422761010 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.