Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel OMEGA B (V94) 3.2 V6 (F69, M69, P69) (2001.02-2003.07) 218km » 302004190148 magneti marelli
wybrany samochód: 
Opel Omega B (v94) 3.2 V6 (f69, M69, P69) (2001.02-2003.07) 218km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190148 MAGNETI MARELLI

302004190148 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
289.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 22.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:2 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0148

numer części:

302004190148

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8050947003512
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190148 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód L 594mm (dla pojazdów z ABS) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, BX, XSARA, XSARA PICASSO, XSARA/HATCHBACK, XSARA/KOMBI, ZX, PEUGEOT PARTNER 1.4D-2.0D 09.87-12.15
numery OEM:
CITROËN      32726W
CITROËN      32727W
CITROËN      32728R
CITROËN      32729R
CITROËN      3272Y3
CITROËN      3272Y4
PEUGEOT      32721N
PEUGEOT      32726W
PEUGEOT      32727W
PEUGEOT      32728R
PEUGEOT      32729R
PEUGEOT      3272Y3
PEUGEOT      3272Y5
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190148 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190148 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.