Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Lexus RX (_L1_) AD260S40P CNG (2008.12-2015.10) 249km » 302004190259 magneti marelli
wybrany samochód: 
Lexus Rx (_l1_) Ad260s40p Cng (2008.12-2015.10) 249km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190259 MAGNETI MARELLI

302004190259 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
292.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 9.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:1 szt.

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0259

numer części:

302004190259

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8050947084214
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190259 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód P 774mm pasuje do: SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA, TOLEDO I, VW CADDY II, CADDY II/MINIVAN, GOLF II, JETTA II, POLO, POLO III CLASSIC 1.0-1.9D 08.83-01.04
numery OEM:
SEAT      191407272AC
SEAT      191407272AE
SEAT      191407272C
SEAT      191407274BX
VOLKSWAGEN      191407272A
VOLKSWAGEN      191407272AC
VOLKSWAGEN      191407272AE
VOLKSWAGEN      191407272C
VOLKSWAGEN      191407274BX
VOLKSWAGEN      191407450X
VAG      6K0407272M
VAG      6K0407452DX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190259 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190259 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.