Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » ACF 23 000S mahle

Wentylator, kondensator klimatyzacji, BEHR ACF 23 000S MAHLE

ACF 23 000S Wentylator, kondensator klimatyzacji, BEHR MAHLE
mahle ACF 23 000S
Wentylator, kondensator klimatyzacji, BEHR ACF 23 000S
576.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:2 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

351040101, 70816989, 8EW 351 040-101

numer części:

ACF 23 000S

dostawca:

MAHLE

Średnica [mm] 396
Napięcie znamionowe [V] 12
Moc znamionowa [W] 115/205/320
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
Ilość biegunów 4
nr EAN 4057635028547

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, kondensator klimatyzacji, BEHR ACF 23 000S MAHLE

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: BMW 5 (E39) 2.0-4.9 09.95-05.04

Wentylator, kondensator klimatyzacji, BEHR ACF 23 000S ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Wentylator, kondensator klimatyzacji, BEHR ACF 23 000S producenta MAHLE

BMW

64548370993, 64548371362, 64548380780, 8370993, 8371362, 8380780

numery OEM:
BMW      64548370993
BMW      64548371362
BMW      64548380780
BMW      8 370 993
BMW      8 371 362
BMW      8 380 780
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, kondensator klimatyzacji, BEHR ACF 23 000S MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.