Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Ford FOCUS II (DA_, HCP, DP) 2.0 CNG (2009.04-2011.07) 145km » OC 236 mahle
wybrany samochód: 
Ford Focus Ii (da_, Hcp, Dp) 2.0 Cng (2009.04-2011.07) 145km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OC 236 MAHLE

OC 236 Filtr oleju MAHLE
37.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:1 szt.
Wtorek: >10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

78758740

numer części:

OC 236

dostawca:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Średnica [mm]93,2
Wysokość [mm]96
Gwintowana złączka3/4"-16UNF-2B
Średnica 2 [mm]72,0
Średnica 3 [mm]62,0
Moment dokręcenia [Nm]20
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnegoOCS 2
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 236 MAHLE

numery OEM:
CHRYSLER      00K05281090AB
CHRYSLER      03549957
CHRYSLER      05013780AA
CHRYSLER      05281090
CHRYSLER      05281090AB
CHRYSLER      05281090BA
CHRYSLER      2AMFL090AA
CHRYSLER      2AML00090A
CHRYSLER      3549957
CHRYSLER      5013780AA
CHRYSLER      5281090AB
CHRYSLER      5281090BA
CHRYSLER      K05281090AB
CHRYSLER      K05281090BA
CHRYSLER      MD308302
CHRYSLER      MD353795
DODGE      3549957
DODGE      5013780AA
DODGE      5281090AB
DODGE      5281090BA
DODGE      MD308302
DODGE      MD353795
MITSUBISHI      MO5281090
NISSAN      15208BN300
NISSAN      15208BN30A
TALBOT      26110500
TALBOT      35129000
TALBOT      3577847
TALBOT      75046821
PIAGGIO      222721
JEEP      2AML00090A
JEEP      3549957
JEEP      5013780AA
JEEP      5281090AB
JEEP      5281090BA
JEEP      MD308302
JEEP      MD353795
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OC 236 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.