Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Lancia LYBRA SW (839_) 2.4 JTD (839.BXE1A) (2002.05-2005.10) 150km » OC 237/1 mahle
wybrany samochód: 
Lancia Lybra Sw (839_) 2.4 Jtd (839.bxe1a) (2002.05-2005.10) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OC 237/1 MAHLE

OC 237/1 Filtr oleju MAHLE
31.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:1 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

79824145

numer części:

OC 237/1

dostawca:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Średnica [mm]76,0
Wysokość [mm]94
Gwintowana złączka13/16"-16UNF-2B
Średnica 2 [mm]72,0
Średnica 3 [mm]62,0
Moment dokręcenia [Nm]20
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnegoOCS 1
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 237/1 MAHLE

numery OEM:
FORD      5005630
FORD      5007165
FORD      5020120
FORD      880X6714AA
FORD      A790X6714GA
FORD      A800X6714HA
FORD      EFL380
GMC      93156863
GMC      9975449
MG      ADU7417
MG      ADU9826
MG      AHU2880
MG      CDU1268
MG      GFE280
MG      GFE376
MG      LPW100180
MG      LPW100181
RENAULT      8671000496
ROVER      ADU7417
ROVER      ADU9826
ROVER      ADU9826EVA
ROVER      AHU2880
ROVER      CDU1268
ROVER      GFE171
ROVER      GFE280
ROVER      GFE376
ROVER      LPW100180
ROVER      LPW100181
ROVER      LPW100230
ROVER      RTC3172
LDV      CBU1937
LDV      CDU1937
LAND ROVER      CDU1268
LAND ROVER      LPW100180
LAND ROVER      LPW100180L
LAND ROVER      LPW100230
LAND ROVER      RTC3172
LAND ROVER      STC974
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OC 237/1 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.