Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Renault MEGANE II Coupé-Cabriolet (EM0/1_) 1.9 dCi (2005.05-2007.02) 131km » OC 261 mahle
wybrany samochód: 
Renault Megane Ii Coupé-cabriolet (em0/1_) 1.9 Dci (2005.05-2007.02) 131km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OC 261 MAHLE

OC 261 Filtr oleju MAHLE
45.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:4 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

79655580

numer części:

OC 261

dostawca:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Średnica [mm]93,2
Wysokość [mm]112
Gwintowana złączka3/4"-16UNF-2B
Średnica 2 [mm]72,0
Średnica 3 [mm]62,0
Moment dokręcenia [Nm]20
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnegoOCS 2
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 261 MAHLE

numery OEM:
CHRYSLER      2471400
FORD      BF5T-6731-AA
FORD      BF5T6731A
GMC      7984950
MERCEDES-BENZ      0001801409
MERCEDES-BENZ      A0001801409
RENAULT      7701029279
ROVER      BBU2994
ROVER      ERR3340
ROVER      HKJ2208
GLAS      11112182496
GLAS      2606000800690
LAND ROVER      ERR3340
LAND ROVER      ETC4953
LAND ROVER      ETC6599
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OC 261 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.