Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Volkswagen BORA I (1J2) 2.8 V6 4motion (1999.03-2005.05) 204km » OC 272 mahle
wybrany samochód: 
Volkswagen Bora I (1j2) 2.8 V6 4motion (1999.03-2005.05) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OC 272 MAHLE

OC 272 Filtr oleju MAHLE
29.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:1 szt.
Wtorek:5 szt.
:10 szt. wysyłka Środa

    Ocena:
numery handlowe:

79691320

numer części:

OC 272

dostawca:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Średnica [mm]76,0
Wysokość [mm]74
Gwintowana złączkaM20x1,5
Wysokość 1 [mm]72
Średnica 2 [mm]72,0
Średnica 3 [mm]62,0
Moment dokręcenia [Nm]20
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnegoOCS 1
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 272 MAHLE

numery OEM:
ALFA ROMEO      46808398
ALFA ROMEO      6001073256
ALFA ROMEO      60612882
ALFA ROMEO      60621890
ALFA ROMEO      60810852
ALFA ROMEO      71736159
ALFA ROMEO      71771758
FIAT      0000007715489
FIAT      0000060612882
FIAT      0000071771758
FIAT      0006001073256
FIAT      0060621890
FIAT      0060810852
FIAT      46423474
FIAT      46808398
FIAT      6001073256
FIAT      60612882
FIAT      606128821
FIAT      60621830
FIAT      60621890
FIAT      60657858
FIAT      60810852
FIAT      71736159
FIAT      71771758
FIAT      7715489
GMC      93156652
GMC      93156659
LANCIA      46808398
LANCIA      6001073256
LANCIA      60612882
LANCIA      60621890
LANCIA      60810852
LANCIA      71736159
LANCIA      71771758
OPEL      0650386
OPEL      650386
OPEL      93156652
OPEL      VOF114
VAUXHALL      VOF114
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OC 272 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.