Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OC 503 mahle

Filtr oleju OC 503 MAHLE

OC 503 Filtr oleju MAHLE
42.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:1 szt.
:10 szt. wysyłka Środa

    Ocena:
numery handlowe:

76832265

numer części:

OC 503

dostawca:

MAHLE

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Średnica [mm] 75,8
Wysokość [mm] 89
Gwintowana złączka M20x1,5
Średnica 2 [mm] 71,6
Średnica 3 [mm] 65,5
Moment dokręcenia [Nm] 10
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego OCS 1

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 503 MAHLE

numery OEM:
CITROËN      1109AK
CITROËN      1109K7
CITROËN      1109N5
CITROËN      1109S8
CITROËN      95638903
CITROËN      E149007
CITROËN      E149178
DAF      0192143
DAF      192143
FIAT      0000005495251
FIAT      5495251
FORD      5016950
FORD      860X6714HA
FORD      EFL306
GMC      93156561
PEUGEOT      110962
PEUGEOT      110987
PEUGEOT      1109AK
PEUGEOT      1109N4
PEUGEOT      1109S7
PEUGEOT      E149007
PEUGEOT      E149177
PEUGEOT      E149178
KIA      0K63123802
KIA      K63123802
KIA      K80023802

Zastosowanie Filtr oleju OC 503 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.