Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Citroën C4 II (NC_) 1.6 THP 155 (2009.11-2016.12) 156km » OC 613 mahle
wybrany samochód: 
Citroën C4 Ii (nc_) 1.6 Thp 155 (2009.11-2016.12) 156km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OC 613 MAHLE

OC 613 Filtr oleju MAHLE
80.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:1 szt.
: >10 szt. wysyłka Czwartek

    Ocena:
numery handlowe:

70381249

numer części:

OC 613

dostawca:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Średnica [mm]96,0
Wysokość [mm]141
Gwintowana złączkaM22x1,5
Średnica 2 [mm]71,5
Moment dokręcenia [Nm]25
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz zaworem zwrotnym
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 613 MAHLE

numery OEM:
CITROËN      1109AG
CITROËN      1109AT
CITROËN      1109Z8
CITROËN      1606267580
CITROËN      1613723280
FIAT      0000071773182
FIAT      6001073246
FIAT      71741510
FIAT      71773182
FIAT      8094864
IVECO      0000002995655
IVECO      0000500038753
IVECO      500038753
MITSUBISHI      MK666096
MITSUBISHI      MK667378
PEUGEOT      1109AT
PEUGEOT      1109Z7
PEUGEOT      1606267580
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OC 613 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.