Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Citroën JUMPER I Furgon (244) 2.8 HDi (2002.04-???) 128km » OC 79 mahle
wybrany samochód: 
Citroën Jumper I Furgon (244) 2.8 Hdi (2002.04-???) 128km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OC 79 MAHLE

OC 79 Filtr oleju MAHLE
33.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

77642960

numer części:

OC 79

dostawca:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Średnica [mm]76,0
Wysokość [mm]120
Gwintowana złączka3/4"-16UNF-2B
Średnica 2 [mm]72,0
Średnica 3 [mm]62,0
Moment dokręcenia [Nm]20
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnegoOCS 1
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 79 MAHLE

numery OEM:
AUDI      000091511A
FORD      5000273
FORD      5008678
FORD      6029109
FORD      77BM6714BA
FORD      A720X6714UA
FORD      A810X6714DA
FORD      EFL159
GMC      7984231
OPEL      0650379
OPEL      650353
OPEL      650379
OPEL      650653
OPEL      6696257
OPEL      93156303
VAUXHALL      VOF135
VAG      000091511A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OC 79 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.