Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Renault SYMBIOZ 1.6 E-Tech 145 (2024-???) 143km » OC 981 mahle
wybrany samochód: 
Renault Symbioz 1.6 E-tech 145 (2024-???) 143km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OC 981 MAHLE

OC 981 Filtr oleju MAHLE
35.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek: >10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

70515879

numer części:

OC 981

dostawca:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Średnica [mm]76,0
Wysokość [mm]94
Gwintowana złączka3/4"-16UNF-2B
Średnica 2 [mm]72,0
Średnica 3 [mm]62,0
Moment dokręcenia [Nm]20
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnegoOCS 1
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 981 MAHLE

numery OEM:
AUDI      047115561F
AUDI      047198561F
AUDI      047498561F
AUDI      114094100
AUDI      114094101
AUDI      115094100
AUDI      115094100S
AUDI      194094100
AUDI      441070191936
AUDI      47115561F
AUDI      47198561F
CHRYSLER      05281090
CHRYSLER      5281090
FORD      1S7Z-6731-DA
FORD      AU2J6731AA
FORD      BE8Z6731AB
FORD      FL910
FORD      FL910S
GMC      55560202
NISSAN      15208BN30A
ROVER      CDU1179
SAAB      30548485
SAAB      7496144
SAAB      7894066
SAAB      914444
SAAB      9144445
SAAB      930957
SAAB      9309576
SAAB      93186554
SAAB      932037
SAAB      9320375
VAG      047115561F
VAG      047198561F
VAG      047498561F
VAG      114094100
VAG      114094101
VAG      115094100
VAG      115094100S
VAG      194094100
VAG      441070191936
VAG      47115561F
VAG      47198561F
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OC 981 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.