Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Volkswagen SCIROCCO III (137, 138) 2.0 TDI (2008.08-2017.11) 140km » OX 143D mahle
wybrany samochód: 
Volkswagen Scirocco Iii (137, 138) 2.0 Tdi (2008.08-2017.11) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OX 143D MAHLE

OX 143D Filtr oleju MAHLE
29.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:3 szt.
Wtorek: >10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

79605627

numer części:

OX 143D

dostawca:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraWkład filtra
Wysokość [mm]153
Średnica [mm]65,0
Średnica wewnętrzna 2 [mm]20
Średnica wewnętrzna 3 [mm]19,5
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OX 143D MAHLE

numery OEM:
AUDI      038115466
AUDI      038115466A
AUDI      074115562
FORD      1100696
FORD      XM216744AA
SEAT      074115562
SKODA      074115562
VOLKSWAGEN      074115562
VAG      038115466
VAG      038115466A
VAG      074115562
VAG      74115562

Zastosowanie Filtr oleju OX 143D MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.