Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Fiat TIPO (160_) 1.8 i.e. (160.ED) (1993.04-1995.04) 103km » 13-0197 maxgear
wybrany samochód: 
Fiat Tipo (160_) 1.8 I.e. (160.ed) (1993.04-1995.04) 103km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa 13-0197 MAXGEAR

13-0197 Cewka zapłonowa MAXGEAR
maxgear 13-0197
73.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 3.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek: >10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: >10 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

MG-00255

numer części:

13-0197

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Ilość otworów wlotowych/wylotowych1
Ilość biegunów3
Cewka zapłonowaRodzaj połączenia SAE
nr EAN5903364310356
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0197 MAXGEAR

CEWKA ZAPĂşONOWA RENAULT CLIO 12-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      2 819 060 000
MERCEDES-BENZ      A 281 906 00 00
NISSAN      22448-00Q0F
RENAULT      22 43 324 28R
DACIA      22 43 324 28R
SMART      2 819 060 000
SMART      A 281 906 00 00
INFINITI      22448-00Q0F
MAYBACH      2 819 060 000
MAYBACH      A 281 906 00 00
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0197 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.