Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Citroën JUMPY II Furgon 1.6 HDi 90 8V (2007.01-2016.03) 90km » 26-2098 maxgear
wybrany samochód: 
Citroën Jumpy Ii Furgon 1.6 Hdi 90 8v (2007.01-2016.03) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

FILTR OLEJU CITROEN C3/C4 1,6HDI 12- 26-2098 MAXGEAR

26-2098 FILTR OLEJU CITROEN C3/C4 1,6HDI 12- MAXGEAR
maxgear 26-2098
15.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek: >10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: >10 szt.
 
    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

26-2098

producent:

MAXGEAR

Wysokość [mm]100
Wysokość 1 [mm]83
Średnica wewnętrzna [mm]25
średnica zewnętrzna [mm]72
Norma emisji spalinEuro 6
Rodzaj filtraWkład filtra
Wysokość [mm]100
Wysokość 1 [mm]83
Średnica wewnętrzna [mm]25
średnica zewnętrzna [mm]72
Norma emisji spalinEuro 6
Rodzaj filtraWkład filtra

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie FILTR OLEJU CITROEN C3/C4 1,6HDI 12- 26-2098 MAXGEAR

FILTR OLEJU CITROEN C3/C4 1,6HDI 12-
numery OEM:
CITROËN      16 106 937 80
OPEL      36 46 431
OPEL      93476499
PEUGEOT      16 106 937 80
TOYOTA      SU001A3092
VAUXHALL      36 46 431

Zastosowanie FILTR OLEJU CITROEN C3/C4 1,6HDI 12- 26-2098 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o FILTR OLEJU CITROEN C3/C4 1,6HDI 12- 26-2098 MAXGEAR:

Mateusz, Podwarpie
2021-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mateusz, Podwarpie
2021-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mateusz, Podwarpie
2021-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Stanisław, Wrocław
2020-07-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Daniel, Rutka Tartak
2022-01-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Kamil, Janowice Wielkie
2022-11-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.