Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Alfa Romeo 2300 (102_) 2.3 (1974.03-1980.10) 141km » 30-0194 maxgear
wybrany samochód: 
Alfa Romeo 2300 (102_) 2.3 (1974.03-1980.10) 141km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FIAT DUCATO 06- 30-0194 MAXGEAR

30-0194 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FIAT DUCATO 06- MAXGEAR
maxgear 30-0194
116.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 6.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
: >10 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: >10 szt.
 
    Ocena:
numer części:

30-0194

producent:

MAXGEAR

średnica zewnętrzna [mm]165
średnica zewnętrzna [mm]165

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FIAT DUCATO 06- 30-0194 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO FIAT DUCATO 06-
numery OEM:
CITROËN      0515T5
CITROËN      515T5
FIAT      0504048057
FIAT      504048057
PEUGEOT      0515T5

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FIAT DUCATO 06- 30-0194 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.