Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0238 maxgear

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO HONDA CR-V I 2,0 16V 30-0238 MAXGEAR

30-0238 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO HONDA CR-V I 2,0 16V MAXGEAR
maxgear 30-0238
124.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:10 szt. wysyłka Poniedziałek

    Ocena:
numer części:

30-0238

dostawca:

MAXGEAR

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO HONDA CR-V I 2,0 16V 30-0238 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO HONDA CR-V I 2,0 16V

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO HONDA CR-V I 2,0 16V 30-0238 ma zastosowanie do modeli samochodów

HONDA

CIVIC VI Aerodeck, S2000, HR-V, LOGO, ACCORD VI Hatchback, INSIGHT, CIVIC VII Hatchback

Numery OE KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO HONDA CR-V I 2,0 16V 30-0238 producenta MAXGEAR

HONDA

13810-P3F-003

numery OEM:
HONDA      13810-P3F-003

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO HONDA CR-V I 2,0 16V 30-0238 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.