Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mercedes-benz 190 (W201) 2.0 (201.023) (1983.08-1990.05) 105km » 49-0272 maxgear
wybrany samochód: 
Mercedes-benz 190 (w201) 2.0 (201.023) (1983.08-1990.05) 105km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0272 MAXGEAR

49-0272 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0272
265.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 11.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:7 szt.
: >10 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 7 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3002MG

numer części:

49-0272

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Długość [mm]760
Wymiar gwintuM33x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła35
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.41
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]69,8
Ilość zębów, pierścień ABS54
Ø pierścienia ABS [mm]121,8
Długość 2 [mm]70
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]113,2
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]103,5
nr EAN5907558512014
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0272 MAXGEAR

PËúOî FIAT DUCATO/BOXER/JUMPER 94- ABS 18 MG5T LE
numery OEM:
CITROËN      00 003 272 TY
CITROËN      3272.J2
FIAT      1478551080
FIAT      1491243080
FIAT      1495545080
FIAT      51872271
FIAT      71794733
PEUGEOT      3272.CN
PEUGEOT      3272.J2
PEUGEOT      3272.TY
PEUGEOT      3272V3

Zastosowanie Wał napędowy 49-0272 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.