Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A4 B7 Avant (8ED) S4 quattro (2004.11-2008.06) 344km » 49-1099 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A4 B7 Avant (8ed) S4 Quattro (2004.11-2008.06) 344km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1099 MAXGEAR

49-1099 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1099
Wał napędowy 49-1099
49-1099
243.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 11.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:1 szt.
Wtorek:10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

27-3061MG

numer części:

49-1099

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna strona lewa
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Długość [mm]639
Ilość zębów, pierścień ABS48
Ø pierścienia ABS [mm]83,00
Średnica przegubu po stronie koła [mm]85,00
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]92,00
Wymiar gwintuM27x1,5
otwór Ø [mm]8,00
Ilość otworów6
Ø rozmieszczenia otworów [mm]80,00
nr EAN5902659719867
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1099 MAXGEAR

PËúOî BMW X3 2,0D-3,0D TYú LE Dú.639 04-
numery OEM:
BMW      33207524041
BMW      33217529917
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1099 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.