Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Renault 19 I (B/C53_) 1.8 16V (B/C53D) (1989.06-1992.04) 135km » 49-1118 maxgear
wybrany samochód: 
Renault 19 I (b/c53_) 1.8 16v (b/c53d) (1989.06-1992.04) 135km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1118 MAXGEAR

49-1118 Wał napędowy MAXGEAR
227.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 11.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:2 szt.
Wtorek:10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

27-1116MG

numer części:

49-1118

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Długość [mm]655
Wymiar gwintuM24 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.22
Średnica 1 [mm]79
Średnica 2 [mm]75,3
nr EAN5902659721013
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1118 MAXGEAR

PËúOî CITROEN LE NEMO (AA) 1,4HDI
numery OEM:
CITROËN      1607735380
CITROËN      1608901980
CITROËN      3272.SL
CITROËN      3272.SN
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1118 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.