Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford Usa MUSTANG MACH-E (CGW) EV (2021.04-???) 269km » 49-1152 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Usa Mustang Mach-e (cgw) Ev (2021.04-???) 269km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1152 MAXGEAR

49-1152 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1152
218.01 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 7.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek: >10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 8 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-1190MG

numer części:

49-1152

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Wymiar gwintuM24 x 1,5
Długość [mm]612
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Średnica 1 [mm]91
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.27
Średnica 2 [mm]94
nr EAN5902659721990
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1152 MAXGEAR

PËúOî OPEL VECTRA C 1,9CDTI LE
numery OEM:
OPEL      13166587
OPEL      374470
OPEL      374536
OPEL      374537
OPEL      9186550
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1152 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.