Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volkswagen TIGUAN VAN (5N_) 2.0 TSI 4motion (5N2) (2011.05-2018.07) 211km » 49-1216 maxgear
wybrany samochód: 
Volkswagen Tiguan Van (5n_) 2.0 Tsi 4motion (5n2) (2011.05-2018.07) 211km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1216 MAXGEAR

328.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 14.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:8 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

27-0609MG

numer części:

49-1216

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Długość [mm]600
otwór Ø [mm]10,5
Wymiar gwintuM14x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła33
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]53
Ilość zębów, pierścień ABS45
Ilość otworów6
Ø rozmieszczenia otworów [mm]114
Ø pierścienia ABS [mm]80,8
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]98
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]90
nr EAN5902659720474
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1216 MAXGEAR

PËúOî VW PASSAT B5 1,9TDI LE
numery OEM:
AUDI      8D0 407 271 BQ
AUDI      8D0 407 271 EK
AUDI      8D0 407 451 NX
SEAT      8D0 407 271 BQ
SEAT      8D0 407 271 EK
SEAT      8D0 407 451 NX
SKODA      8D0 407 271 BQ
SKODA      8D0 407 271 EK
SKODA      8D0 407 451 NX
VOLKSWAGEN      8D0 407 271 BQ
VOLKSWAGEN      8D0 407 271 EK
VOLKSWAGEN      8D0 407 451 NX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1216 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.