Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Hyundai SANTA FE V (MX5) 1.6 T-GDI Hybrid HTRAC (2024-???) 215km » 49-2025 maxgear
wybrany samochód: 
Hyundai Santa Fe V (mx5) 1.6 T-gdi Hybrid Htrac (2024-???) 215km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI CARISMA/ V40 29Z/29,9MM (TRIPOD) 49-2025 MAXGEAR

49-2025 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI CARISMA/ V40 29Z/29,9MM (TRIPOD) MAXGEAR
maxgear 49-2025
34.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek: >10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2025

producent:

MAXGEAR

Średnica [mm]29,9
Średnica [mm]29,9

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI CARISMA/ V40 29Z/29,9MM (TRIPOD) 49-2025 MAXGEAR

KRZYÂťAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI CARISMA/ V40 29Z/29,9MM (TRIPOD)
numery OEM:
MITSUBISHI      MR263173
MITSUBISHI      MR263175
MITSUBISHI      MR911573
MITSUBISHI      MR911574
MITSUBISHI      MR911575
VOLVO      30871687
VOLVO      8250472

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. MITSUBISHI CARISMA/ V40 29Z/29,9MM (TRIPOD) 49-2025 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.