Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Lancia LYBRA SW (839_) 2.0 20V (839BXC11, 839BXC1A) (1999.07-2000.09) 154km » 49-2289 maxgear
wybrany samochód: 
Lancia Lybra Sw (839_) 2.0 20v (839bxc11, 839bxc1a) (1999.07-2000.09) 154km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2289 MAXGEAR

49-2289 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-2289
Wał napędowy 49-2289
49-2289
240.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 8.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek: >10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 8 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3253MG

numer części:

49-2289

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Długość [mm]670
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]58,60
Średnica przegubu po stronie koła [mm]87,50
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]104,0
Wymiar gwintuM27x1,5
otwór Ø [mm]10,20
Ilość otworów6
Ø rozmieszczenia otworów [mm]86,00
nr EAN5903364341640
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2289 MAXGEAR

PËúOî BMW E60/E61 03- LE/PR
numery OEM:
BMW      33207572419
BMW      33207572420
BMW      33207578720
BMW      33217529217
BMW      33217532266
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2289 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.