Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën CX II 25 D (1985.08-1992.12) 73km » 49-2301 maxgear
wybrany samochód: 
Citroën Cx Ii 25 D (1985.08-1992.12) 73km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2301 MAXGEAR

49-2301 Wał napędowy MAXGEAR
292.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 13.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek: >10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

27-3265MG

numer części:

49-2301

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]68,7
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.27
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Długość [mm]810
nr EAN5903364341763
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2301 MAXGEAR

PËúOî BMW X5 E70 06- LE/PR
numery OEM:
BMW      33207545098
BMW      33207564127
BMW      33208609838
MERCEDES-BENZ      33208603102
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2301 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.