Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi Q7 Van (4LB) 3.0 TDI quattro (2006.03-2010.05) 211km » 49-2320 maxgear
wybrany samochód: 
Audi Q7 Van (4lb) 3.0 Tdi Quattro (2006.03-2010.05) 211km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2320 MAXGEAR

49-2320 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-2320
Wał napędowy 49-2320
49-2320
281.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek: >10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: >10 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3284MG

numer części:

49-2320

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]958
Wymiar gwintuM24x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.37
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]58,9
Długość 2 [mm]363
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz łożyskiem
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]93
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]86
nr EAN5903364341954
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2320 MAXGEAR

PËúOî CITROEN C5 III 2,0HDI PR 407/EXPERT
numery OEM:
CITROËN      14 401 061 80
CITROËN      16 070 192 80
CITROËN      3273.SN
CITROËN      3273.SP
CITROËN      96 856 352 80
PEUGEOT      3273.LJ
PEUGEOT      3273.LK
PEUGEOT      3273.WW
PEUGEOT      96 856 352 80
PEUGEOT      9652248680
PEUGEOT      9652263280
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2320 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.