Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën DS5 1.6 HDi 115 (2012.06-2015.07) 114km » 49-2325 maxgear
wybrany samochód: 
Citroën Ds5 1.6 Hdi 115 (2012.06-2015.07) 114km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2325 MAXGEAR

49-2325 Wał napędowy MAXGEAR
251.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:2 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

27-3289MG

numer części:

49-2325

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]886,5
Wymiar gwintuM24x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.22
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]51
Długość 2 [mm]78
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]81,4
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]76
nr EAN5903364342005
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2325 MAXGEAR

PËúOî CITROEN NEMO 1,4HDI PR BIPPER
numery OEM:
CITROËN      16 077 349 80
CITROËN      3273.TC
CITROËN      3273.TE
PEUGEOT      16 077 349 80
PEUGEOT      3273.TC
PEUGEOT      3273.TE
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2325 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.