Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Suzuki VITARA (ET, TA, TD) 1.6 i 16V (1990.01-1998.12) 97km » 49-2365 maxgear
wybrany samochód: 
Suzuki Vitara (et, Ta, Td) 1.6 I 16v (1990.01-1998.12) 97km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2365 MAXGEAR

49-2365 Wał napędowy MAXGEAR
189.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 11.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:2 szt.
:10 szt. wysyłka Czwartek

    Ocena:
numery handlowe:

27-3329MG

numer części:

49-2365

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]56,5
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Długość [mm]633
nr EAN5903364332396
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2365 MAXGEAR

PËúOî FORD MONDEO III 00- LE
numery OEM:
FORD      1359008
FORD      1363792
FORD      1447468
FORD      1S713B437AB
FORD      1S713B437AC
FORD      1S713B437AD
FORD      1S7W3B437AA
FORD      4106378
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2365 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.