Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford TRANSIT Furgon (FA_ _) 2.4 TDCi RWD (2006.04-2014.08) 100km » 49-2513 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Transit Furgon (fa_ _) 2.4 Tdci Rwd (2006.04-2014.08) 100km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2513 MAXGEAR

49-2513 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-2513
Wał napędowy 49-2513
259.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 13.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:4 szt.
Wtorek:10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

27-3478MG

numer części:

49-2513

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]523
Wymiar gwintu10x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]56,6
Ilość zębów, pierścień ABS48
Ø pierścienia ABS [mm]81,5
Długość 2 [mm]54,1
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]98,5
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]85
nr EAN5903364353896
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2513 MAXGEAR

PËúOî VOLVO S60/V70 LE 525MM
numery OEM:
VOLVO      30735129
VOLVO      30735131
VOLVO      30783082
VOLVO      30783084
VOLVO      36000518
VOLVO      36000521
VOLVO      8252033
VOLVO      8252037
VOLVO      8601853
VOLVO      8601857
VOLVO      8602574
VOLVO      8602580
VOLVO      8603789
VOLVO      8603796
VOLVO      8689210
VOLVO      8689216
VOLVO      9480544
VOLVO      9480546
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2513 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.