Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volvo FE FE 340-18 HYBRID (2009-2014) 340km » 49-2514 maxgear
wybrany samochód: 
Volvo Fe Fe 340-18 Hybrid (2009-2014) 340km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2514 MAXGEAR

49-2514 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-2514
Wał napędowy 49-2514
384.01 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 17.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek: >10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

27-3479MG

numer części:

49-2514

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]975
Wymiar gwintu10x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]56,5
Ilość zębów, pierścień ABS48
Ø pierścienia ABS [mm]81,5
Długość 2 [mm]494
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz łożyskiem
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]97,9
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]84
nr EAN5903364353902
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2514 MAXGEAR

PËúOî VOLVO S60/V70 PR 975MM
numery OEM:
VOLVO      30735130
VOLVO      30783096
VOLVO      36000530
VOLVO      36000535
VOLVO      8252046
VOLVO      8252052
VOLVO      8601854
VOLVO      8602575
VOLVO      8603791
VOLVO      8689211
VOLVO      9181252
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2514 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.