Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Nissan X-TRAIL I (T30) 2.2 DCi FWD (2001.06-2004.09) 114km » 49-2581 maxgear
wybrany samochód: 
Nissan X-trail I (t30) 2.2 Dci Fwd (2001.06-2004.09) 114km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PÓŁOŚ FORD B-MAX/FIESTA VI 1.0ECOBOOST PR. 918MM 49-2581 MAXGEAR

49-2581 PÓŁOŚ FORD B-MAX/FIESTA VI 1.0ECOBOOST PR. 918MM MAXGEAR
maxgear 49-2581
240.99 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 9.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:2 szt.
:8 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2581

producent:

MAXGEAR

Długość [mm]918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.23
Długość 2 [mm]352
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z łożyskiem
Średnica przegubu po stronie koła [mm]80,4
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]80,5
Długość [mm]918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.23
Długość 2 [mm]352
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z łożyskiem
Średnica przegubu po stronie koła [mm]80,4
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]80,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PÓŁOŚ FORD B-MAX/FIESTA VI 1.0ECOBOOST PR. 918MM 49-2581 MAXGEAR

PËúOî FORD B-MAX/FIESTA VI 1.0ECOBOOST PR. 918MM
numery OEM:
FORD      1789457
FORD      1822698
FORD      1840185
FORD      CV17-3B436-BC
FORD      CV17-3B436-BD
FORD      RMCV17-3B436-B2D

Zastosowanie PÓŁOŚ FORD B-MAX/FIESTA VI 1.0ECOBOOST PR. 918MM 49-2581 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.