Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 57-0181 maxgear

Sterownik, wentylator elektryczny (chłodzenie silnika) 57-0181 MAXGEAR

57-0181 Sterownik, wentylator elektryczny (chłodzenie silnika) MAXGEAR
61.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 4.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:10 szt.

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

9673999880/MG

numer części:

57-0181

dostawca:

MAXGEAR

Długość [mm] 297,33
Szerokość [mm] 301,66
Wysokość [mm] 290,71
Ciężar [kg] 0,126
Długość [mm] 297
Szerokość [mm] 302
Wysokość [mm] 290
Szerokość opakowania [cm] 8,8
Wysokość opakowania [cm] 8,2
nr EAN 5902659734129

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sterownik, wentylator elektryczny (chłodzenie silnika) 57-0181 MAXGEAR

REZYSTOR WENTYLATORA PEUGEOT/CITROEN 1,6/ 2,0HDI

Sterownik, wentylator elektryczny (chłodzenie silnika) 57-0181 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

Numery OE Sterownik, wentylator elektryczny (chłodzenie silnika) 57-0181 producenta MAXGEAR

CITROËN

1308AN, 1308CL, 1308CN, 1308CW, 9673999880, 9830143880

numery OEM:
CITROËN      1308.AN
CITROËN      1308.CL
CITROËN      1308.CN
CITROËN      1308.CW
CITROËN      9673999880
CITROËN      9830143880
RENAULT      96 73 999 880
RENAULT      9830143880
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sterownik, wentylator elektryczny (chłodzenie silnika) 57-0181 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Sterownik, wentylator elektryczny (chłodzenie silnika) 57-0181 MAXGEAR:

Tadeusz, Koszalin
2025-10-21
 5/5
Części dobrej jakości.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.