Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Alfa Romeo 33 (907_) 1.7 i.e. (907.A1A) (1992.04-1994.09) 105km » AC213736 maxgear
wybrany samochód: 
Alfa Romeo 33 (907_) 1.7 I.e. (907.a1a) (1992.04-1994.09) 105km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika AC213736 MAXGEAR

AC213736 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
maxgear AC213736
220.99 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 7.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek: >10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

AC213736

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]180
Średnica 1/Średnica 2 [mm]345
Liczba łopatek wentylatora7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Ilość biegunów2
nr EAN5903364333430
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika AC213736 MAXGEAR

WENTYLATOR CHĂşODNICY FORD C-MAX 12-/ FIESTA 08-
numery OEM:
FORD      1525898
FORD      1541279
FORD      1557574
FORD      1813907
FORD      1836513
FORD      1843148
FORD      8V518C607ED
FORD      8V518C607EE
FORD      8V518C607EF
FORD      8V518C607EG
FORD      8V518C607EH
FORD      8V518C607EJ
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika AC213736 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika AC213736 MAXGEAR:

Tadeusz, Koszalin
2025-10-21
 5/5
Części dobrej jakości.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.