Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Saab 9-3 (YS3D) 2.0 Turbo (1998.10-2002.09) 154km » L12809 monroe
wybrany samochód: 
Saab 9-3 (ys3d) 2.0 Turbo (1998.10-2002.09) 154km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza L12809 MONROE

L12809 Sworzeń wahacza MONROE
27.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:5 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

L12809

producent:

MONROE

Status produktu: Normalny
Ciężar [kg]0,114
Wymagana ilość2
Długość opakowania [cm]11
Szerokość opakowania [cm]6
Wysokość opakowania [cm]6
nr EAN5412096547355
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L12809 MONROE

Silentblock wahacza tył L/P (tył) pasuje do: ALFA ROMEO 147, 156, GT, LANCIA KAPPA 1.6-3.2 08.94-09.10
numery OEM:
ALFA ROMEO      46402825
ALFA ROMEO      60682636
LANCIA      46402825
LANCIA      60682636
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sworzeń wahacza L12809 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.