Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Jaguar F-PACE (X761) 3.0 D300 MHEV (2020.10-???) 300km » L25J03 monroe
wybrany samochód: 
Jaguar F-pace (x761) 3.0 D300 Mhev (2020.10-???) 300km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza L25J03 MONROE

33.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:1 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

L25J03

producent:

MONROE

Status produktu: Normalny
Wymiar stożka [mm]18
nr EAN5412096754968
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L25J03 MONROE

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) (średnica stożka 18mm) pasuje do: RENAULT TWINGO III, SMART FORFOUR, FORTWO 0.9-Electric 07.14-
numery OEM:
RENAULT      545047654R -
RENAULT      545048628R -
RENAULT      545051097R -
RENAULT      545057345R -
SMART      4533302900 -
SMART      4533303000 -
SMART      4533303100 -
SMART      4533303200 -
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sworzeń wahacza L25J03 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.