Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A4 B5 Avant (8D5) 2.5 TDI (1997.09-2001.09) 150km » 85728 nissens
wybrany samochód: 
Audi A4 B5 Avant (8d5) 2.5 Tdi (1997.09-2001.09) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85728 NISSENS

85728 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85728
Wentylator, chłodzenie silnika 85728
85728
nissens 85728 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85728 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85728 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85728 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85728 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85728 nissens
346.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 19.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek: >10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: >10 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85728

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W]288
Średnica [mm]382
Liczba łopatek wentylatora9
Napięcie [V]12
Ilość biegunów2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zintegrowanego regulatora
nr EAN5707286378001
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85728 NISSENS

Wentylator chłodnicy L pasuje do: AUDI A4 ALLROAD B8, A4 B8, A5, A6 C7, A7, Q5, PORSCHE MACAN 1.8-3.2 06.07-
numery OEM:
AUDI      8K0959455G
AUDI      8K0959455K
AUDI      8K0959455T
PORSCHE      8K0959455K
PORSCHE      9A795945516
zamienniki:
V15-01-1906
brak
VEMO

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85728 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.