Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Peugeot 3008 I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (0U_) 1.6 VTi (2009.06-2016.08) 120km » 5031919 nk
wybrany samochód: 
Peugeot 3008 I Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) (0u_) 1.6 Vti (2009.06-2016.08) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5031919 NK

5031919 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny NK
nk 5031919
39.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:5 szt.

    Ocena:
numer części:

5031919

dostawca:

NK

Status produktu: Normalny
Rozmiar gwintu 116x1,5
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Długość [mm]318
nr EAN5703858461980
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5031919 NK

DRą»EK KIER. FIAT DUCATO 94- LE/PR
numery OEM:
CITROËN      4006 24
CITROËN      4018 A4
FIAT      9945836
PEUGEOT      4006 24
PEUGEOT      4018 A4

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5031919 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.