Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 5032543 nk

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5032543 NK

5032543 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny NK
nk 5032543
37.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:7 szt.

    Ocena:
numer części:

5032543

dostawca:

NK

Rozmiar gwintu 1 14x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
nr EAN 5703858463281

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5032543 NK

DRą»EK KIER. VW SHARAN 95- LE/PR

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5032543 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5032543 producenta NK

VOLKSWAGEN

7M0422807G, 7M0422821F, 7M0422821G

FORD

1233552, 1233553, YM213280AB, YM213281AB

SEAT

7M0422807G, 7M0422821F, 7M0422821G

numery OEM:
FORD      1233552
FORD      1233553
FORD      YM21-3280-AB
FORD      YM21-3281-AB
SEAT      7M0 422 807 G
SEAT      7M0 422 821 F
SEAT      7M0 422 821 G
VOLKSWAGEN      7M0 422 807 G
VOLKSWAGEN      7M0 422 821 F
VOLKSWAGEN      7M0 422 821 G

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5032543 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.