Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Audi COUPE B3 (89, 8B3) 2.8 quattro (1991.08-1996.12) 174km » BP-12802 optimal
wybrany samochód: 
Audi Coupe B3 (89, 8b3) 2.8 Quattro (1991.08-1996.12) 174km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet BP-12802 OPTIMAL

BP-12802 Klocki hamulcowe - komplet OPTIMAL
optimal BP-12802
144.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

BP-12802

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Grubość [mm]20
Szerokość [mm]175
Wysokość [mm]70
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś]1
Styk ostrzegawczy o zużyciuze stykiem zużycia
System hamulcowyLucas / TRW
nr EAN4058787278057
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP-12802 OPTIMAL

numery OEM:
SEAT      3C0698151E
SEAT      3C0698151F
SEAT      3C0698151G
SEAT      3C0698151H
SEAT      3C0698151L
SEAT      3C0698151M
SEAT      7N0698151A
SEAT      7N0698151C
SEAT      7N0698151D
SEAT      7N0698151E
SEAT      7N0698151F
SEAT      JZW698151AT
VOLKSWAGEN      3C0698151E
VOLKSWAGEN      3C0698151F
VOLKSWAGEN      3C0698151G
VOLKSWAGEN      3C0698151H
VOLKSWAGEN      3C0698151L
VOLKSWAGEN      3C0698151M
VOLKSWAGEN      7N0698151A
VOLKSWAGEN      7N0698151C
VOLKSWAGEN      7N0698151D
VOLKSWAGEN      7N0698151E
VOLKSWAGEN      7N0698151F
VOLKSWAGEN      JZW698151AT
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP-12802 OPTIMAL w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.