Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-2063 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-2063 OPTIMAL

57.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:6 szt.
:6 szt. wysyłka Środa

    Ocena:
numer części:

G1-2063

dostawca:

OPTIMAL

Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 123,5
Wymagana ilość 2
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,50 RHT M
Wymiar stożka 1 [mm] 15,3
Wymiar stożka 2 [mm] 17
nr EAN 4058787293753

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-2063 OPTIMAL

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-2063 ma zastosowanie do modeli samochodów

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

LEXUS

IS I, LS, SC, IS SportCross, RX, GS, IS II

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-2063 producenta OPTIMAL

TOYOTA

4504669245

LEXUS

4504669245

numery OEM:
TOYOTA      45046-69245
LEXUS      45046-69245
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-2063 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.