Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Fiat PUNTO Furgon/hatchback (199_) 1.3 D Multijet (2008.04-???) 75km » G1-982 optimal
wybrany samochód: 
Fiat Punto Furgon/hatchback (199_) 1.3 D Multijet (2008.04-???) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-982 OPTIMAL

G1-982 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-982
39.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:3 szt.
: >10 szt. wysyłka Czwartek

    Ocena:
numer części:

G1-982

dostawca:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]80
Wymiar stożka [mm]10,6
Gwint wewnętrzny [mm]M12 x 1,50 RHT F
nr EAN4031185054935
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-982 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-982 OPEL CORSA B 97- ,TIGRA
numery OEM:
OPEL      1603455
OPEL      324066
VAUXHALL      26065265
VAUXHALL      93192446

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-982 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.